Monika Kłos

Absolwentka Akademii Pedagogiki specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Z wykształcenia pedagog specjalny, terapeuta ręki, muzykoterapeuta oraz kynoterapeuta.

Na co dzień pracuje z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie i fizycznie oraz autystycznymi. Praca to jej wielka pasja, która postanowiła połączyć z inną, jaka jest miłość do psów. Od prawie dziesięciu lat prowadzi zajęcia z dogoterapii dla dzieci z wyzwaniami rozwojowymi. Przedszkola i szkoły specjalne  odwiedza wraz ze swoimi uroczymi i przyjaznymi czworonogami , prawie już emerytem Amisiem i jego młodszym kolegą Leo. Jest autorką licznych tekstów na temat dogoterapii i seksualności osób niepełnosprawnych intelektualnie.

Katarzyna Bulak

Czołem Wszystkim.
Oto ja – Ciocia Kasia!

Jak każdy człowiek jestem zwyczajna i wyjątkowa jednocześnie. Jak wszyscy ludzie posiadam jakieś talenty, ale to zaledwie naparstek sukcesu, bo reszta stanowi ciężką pracę. Nie potrafię rozwiązywać skomplikowanych zadań z matematyki i kiepski ze mnie gracz w szachy – żadna  tych rzeczy nie stanowi mojego talentu. Posiadam natomiast niezwykły talent ponieważ urodziłam się wrażliwym człowiekiem.  Największą wartością dla mnie jest pomoc drugiej osobie, dlatego zamiast biologii, którą uwielbiam wybrałam pedagogikę, którą kocham. Studia na Akademii Pedagogiki Specjalnej dały mi tą możliwość, by w świadomy i profesjonalny sposób pracować z drugim człowiekiem. Prywatnie uwielbiam podróże po Polsce, czytam wszystko co wpadnie mi w ręce – nawet etykiety  i słucham dużo muzyki, która dodaje mi skrzydeł.

Aleksander Migacz

Nazywam się Aleksander Migacz. Jestem studentem Pedagogiki Specjalnej a dokładnie pedagogiki dzieci niepełnosprawnych intelektualnie wraz z Tyflopedagogiką. Podczas obcowania z dziećmi staram się zrozumieć i wniknąć w ich świat. Jestem zafascynowany dziecięcym trwaniem w obecnej chwili oraz ich nieskrępowanym entuzjazmem i ciekawością. Uważam że możemy się dużo od nich nauczyć. Prace z dziećmi opieram na wspólnym zrozumieniu, kontakcie i dobrej zabawie oczywiście 😊. Prywatnie lubię jeść i gotować. Chłonę wszelkiego rodzaju muzykę w ilościach niekontrolowanych, trochę czytam a także zwiedzam miasta i nie miasta w Polsce. Mam słabość do zwierząt każdej maści i rozmiaru jak i również do pomidorówki mojej Babci.

Karolina Łuszczewska

Nazywam się Karolina Łuszczewska i jestem studentką Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej na kierunku Pedagogika Specjalna. Już jako kilkuletnia dziewczynka marzyłam o pracy w szkole jako nauczycielka. Gdy nadszedł czas wyboru studiów zdecydowałam się na naukę w Akademii Pedagogiki Specjalnej, ponieważ uświadomiłam sobie, że swoje życie chcę poświęcić pracy z dziećmi niepełnosprawnymi. Moją drugą pasją są zwierzęta. W niedalekiej przyszłości planuję założyć hodowlę psów, która pozwoli mi spełniać się na obu płaszczyznach dzięki prowadzeniu dogoterapii. Bo w życiu ważne jest, aby robić to co się koocha <3.

Karolina Zarembska

Jestem absolwentką Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, gdzie skończyłam pedagogikę resocjalizacyjną oraz opiekuńczo- wychowawczą. Kolejnym krokiem w zdobywaniu wykształcenia było podjęcie studiów magisterskich na kierunku logopedia w Wyższej Szkole Nauk Społecznych w Warszawie. Ukończyłam również studia podyplomowe: oligofrenopedagogika oraz neurologopedia. Jestem także terapeutą integracji sensorycznej. Wybrałam pracę z dziećmi, bo nie ma nic cenniejszego jak ich uśmiech, daje to także dużo satysfakcji i radości, szczególnie wtedy kiedy widzimy jak dzieci każdego dnia zmieniają się i odkrywają przed nami swoje ukryte głęboko możliwości, umiejętności. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując  w warszawskich szkołach specjalnych, a także w państwowych oraz prywatnych poradniach.

Kinga Szulimska

Ukończyłam Akademię Pedagogiki Specjalnej na kierunku pedagogika specjalna o specjalności tyflopedagogika. Liczne kursy kwalifikacyjne i doskonalące, w tym w zakresie oligofrenopedagogiki, umożliwiają mi wspieranie moich podopiecznych w poznawaniu świata. Praca z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi sprawia mi ogromną satysfakcję i przyjemność już od 11 lat. Rozwijam swoje umiejętności terapeutyczne w zakresie terapii widzenia w pracy z dziećmi w różnym wieku ukazując uroki najbliższego otoczenia. Poszukuję i doskonalę swoje możliwości szczególnie w zakresie pracy z dziećmi z korowym uszkodzeniem widzenia. Mój bagaż doświadczeń gromadzę poprzez  pracę edukacyjno-wychowawczą w klasie. Jako wychowawca klasy staram się przygotować moich podopiecznych do samodzielnego życia, odkrywania nieznanego, poszerzania i rozwijania pasji życiowych.

Magdalena Szczepańska

Jestem absolwentką fizjoterapii na Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie. Od początku kształcenia wiedziałam, że chcę pomagać najmłodszym. Praktyki odbywałam w placówkach specjalizujących się w rehabilitacji dzieci. Stale staram się poszerzać swoją wiedzę i umiejętności w tym zakresie.

Ukończyłam kursy i szkolenia:

– Kurs podstawowy koncepcji PNF,

– Kurs specjalistyczny PNF w pediatrii

– Rehabilitacja w zaburzeniach rozwojowych niemowląt w wieku 0 -12 miesięcy.

Bardzo dobrze czuję się w towarzystwie dzieci, a obserwacja postępów i pokonywanych przez Nie trudności przynosi mi ogromną radość i satysfakcję

Maria Domańska

Jestem studentką Pedagogiki specjalnej na specjalizacji Niepełnosprawni intelektualnie z tyflopedagogiką. Kierunek ten wybrałam z pasji. Mam duże doświadczenie w pracy z dziećmi, a dzięki mojej siostrze z zespołem Downa odkryłam magię dzieci o specjalnych potrzebach. Odbyłam szkolenie “Wprowadzenie Komunikacji Alternatywnej i Wspomagającej u osób z wieloraką niepełnosprawnością” poziom I i II.

 

W dziecku staram się dostrzec jego mocne strony i umiejętności. Nie ma dla mnie rzeczy niemożliwych. Każdy młody człowiek to dla mnie nowa bajka, nowy świat, który bardzo chcę poznać. Gdy pierwszy raz przyszłam do Ooniverka to zakochałam się od pierwszego wejrzenia. Dzięki temu miejscu oraz masie wyspecjalizowanych terapeutów mogę wiele się nauczyć, a także wykorzystywać już nabytą wiedzę i umiejętności.

Paulina Gularska – Misiak

Całe moje życie wypełnia od zawsze pasja tworzenia i chęć przekazywania innym pozytywnej energii.  Na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie ukończyłam studia licencjackie (Arteterapia w zakresie sztuk plastycznych),  magisterskie (Pedagogika specjalna) oraz podyplomowe (Grafika Komputerowa i Multimedialna). W międzyczasie ukończyłam również certyfikowany kurs „Trener w Oświacie” i szkoliłam nauczycieli wychowania przedszkolnego w zakresie nietypowych i nieszablonowych technik plastycznych w pracy z dziećmi, rozwijania twórczego myślenia i metod aktywizujących, a także z zakresu arteterapii.  Żeby nie było nudno napisałam parę przewodników metodycznych dla tychże nauczycieli i zaczęłam szyć zabawki 😉 Odkąd stanowię część Ooniwerkowej rodziny staram się dokształcać i zdobywać nowe doświadczenia w pracy z dziećmi ze sprzężoną niepełnosprawnością. Do mojego życia zawodowego bardzo wiele wniosły warsztaty prowadzone przez Panią Monikę Jeżyk (I i II stopień ) z zakresu Alternatywnej Komunikacji z osobami z niepełnosprawnością sprzężoną, oraz Pana Jacka Kielina „Jak konstruować program pracy i jak pokonywać trudności w terapii dzieci wielorako niepełnosprawnych”.

 

Prywatnie żona męża, matka wariatka prawie 4-letniej dziewczynki, literożerca i trochę leniuch J

Zuzanna Rokicka

Jestem jedną z Ooniwerkowych cioć. Zostałam nią z potrzeby serca oraz pasji do ludzi tych małych i tych dużych. W atmosferze akceptacji, szacunku i bezpieczeństwa wspieram naszych podopiecznych w zmaganiach z wyzwaniami i jakie stawia przed nimi codzienne funkcjonowanie.

 

W Ooniwerku pracuję z dziećmi, ale poza tym zajmuję się pracą z rodzicami. Jestem coachem rodzicielskim i tak jak nasze dzieciaki wspieram również rodziców.

 

Obie aktywności przeplatają się ze sobą sprawiając, że lepiej rozumiem potrzeby obu stron i tym samym łatwiej mi sprostać codziennym obowiązkom.

 

Praca w Ooniwerku daje mi poczucie, że każdy wysiłek przynosi wymierną korzyść dla naszych podopiecznych. Czynione postępy oraz wdzięczne i uśmiechnięte buzie są dla mnie najlepszą nagrodą. DAWAĆ to DOSTAWAĆ.

Renata Bobko

Logopeda, neurologopeda, terapeuta ręki.

Absolwentka filologii polskiej ze specjalnością logopedyczną oraz podyplomowej neurologopedii na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Ponadto terapeuta ręki I i II stopnia oraz trener uwagi słuchowej metodą A.A. Tomatisa.

Wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobywała w kraju i zagranicą pracując w placówkach edukacyjnych oraz rehabilitacyjno-terapeutycznych jako logopeda ogólny, neurologopeda, terapeuta ręki, a także nauczyciel polonijny w Wielkiej Brytanii.

Na co dzień zajmuje się budowaniem systemu komunikacyjnego, usprawnianiem umiejętności werbalnego i pozawerbalnego porozumiewania się, kształtowaniem prawidłowych nawyków artykulacyjnych, a także instruktażem rodziców dotyczącym prawidłowego karmienia, wykonywania masażu logopedycznego oraz właściwego  realizowania w domu zaleconych ćwiczeń narządów mowy.

Wiele radości sprawia jej praca z dziećmi, w którą wkłada dużo serca i zaangażowania emocjonalnego.