Beata Ostrowska

Nazywam się Beata, z zawodu jestem dyplomowaną pielęgniarką, z zamiłowania od wielu lat pracuję z dziećmi. Ukończyłam kursy animatora zabaw dziecięcych, opiekunki do dzieci ,opiekuna osób starszych i niepełnosprawnych ,wiele kursów pierwszej pomocy itp. W pracy z dziećmi uwielbiam  ich fascynujące podejście do życia, oraz beztroski uśmiech. W chwilach wolnych jestem wieloletnim członkiem wolontariatu, laureatem nagrody Skrzydła Anioła (nagroda przyznawana przez Caritas). W 2019r. byłam nominowana do konkursu Osobowość roku magazynu TIMES POLSKA w kategorii wolontariat.

Magdalena Ziółkowska

Absolwentka Wyszej Szkoły Rehabilitacji w Warszawie. Obecnie studiuję Itegrację Sensoryczną w WSPiA w Warszawie . Praca w ooniweku daje dużo radości i ogrom satysfakcji. Dzieci niepelnosprawne są cudowne, uczą pokory, niczego nie udają, potrafią rozpoznać w człowieku jego dobroć. Praca z nimi to także poznawanie samego siebie. 

Monika Kłos

Absolwentka Akademii Pedagogiki specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Z wykształcenia pedagog specjalny, terapeuta ręki, muzykoterapeuta oraz kynoterapeuta.

Na co dzień pracuje z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie i fizycznie oraz autystycznymi. Praca to jej wielka pasja, która postanowiła połączyć z inną, jaka jest miłość do psów. Od prawie dziesięciu lat prowadzi zajęcia z dogoterapii dla dzieci z wyzwaniami rozwojowymi. Przedszkola i szkoły specjalne  odwiedza wraz ze swoimi uroczymi i przyjaznymi czworonogami , prawie już emerytem Amisiem i jego młodszym kolegą Leo. Jest autorką licznych tekstów na temat dogoterapii i seksualności osób niepełnosprawnych intelektualnie.

Katarzyna Bulak

Czołem Wszystkim.
Oto ja – Ciocia Kasia!

Jak każdy człowiek jestem zwyczajna i wyjątkowa jednocześnie. Jak wszyscy ludzie posiadam jakieś talenty, ale to zaledwie naparstek sukcesu, bo reszta stanowi ciężką pracę. Nie potrafię rozwiązywać skomplikowanych zadań z matematyki i kiepski ze mnie gracz w szachy – żadna  tych rzeczy nie stanowi mojego talentu. Posiadam natomiast niezwykły talent ponieważ urodziłam się wrażliwym człowiekiem.  Największą wartością dla mnie jest pomoc drugiej osobie, dlatego zamiast biologii, którą uwielbiam wybrałam pedagogikę, którą kocham. Studia na Akademii Pedagogiki Specjalnej dały mi tą możliwość, by w świadomy i profesjonalny sposób pracować z drugim człowiekiem. Prywatnie uwielbiam podróże po Polsce, czytam wszystko co wpadnie mi w ręce – nawet etykiety  i słucham dużo muzyki, która dodaje mi skrzydeł.

mgr Aleksander Migacz

Nazywam się Aleksander Migacz. Jestem absolwentem studiów na kierunku Pedagogika Specjalna a dokładnie pedagogika dzieci niepełnosprawnych intelektualnie wraz z Tyflopedagogiką. Podczas obcowania z dziećmi staram się zrozumieć i wniknąć w ich świat. Jestem zafascynowany dziecięcym trwaniem w obecnej chwili oraz ich nieskrępowanym entuzjazmem i ciekawością. Uważam że możemy się dużo od nich nauczyć. Prace z dziećmi opieram na wspólnym zrozumieniu, kontakcie i dobrej zabawie oczywiście . Prywatnie lubię jeść i gotować. Chłonę wszelkiego rodzaju muzykę w ilościach niekontrolowanych, trochę czytam a także zwiedzam miasta i nie miasta w Polsce. Mam słabość do zwierząt każdej maści i rozmiaru, jak i również do pomidorówki mojej Babci.

Karolina Łuszczewska

Nazywam się Karolina Łuszczewska i jestem studentką Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej na kierunku Pedagogika Specjalna. Już jako kilkuletnia dziewczynka marzyłam o pracy w szkole jako nauczycielka. Gdy nadszedł czas wyboru studiów zdecydowałam się na naukę w Akademii Pedagogiki Specjalnej, ponieważ uświadomiłam sobie, że swoje życie chcę poświęcić pracy z dziećmi niepełnosprawnymi. Moją drugą pasją są zwierzęta. W niedalekiej przyszłości planuję założyć hodowlę psów, która pozwoli mi spełniać się na obu płaszczyznach dzięki prowadzeniu dogoterapii. Bo w życiu ważne jest, aby robić to co się koocha <3.

Karolina Zarembska

Jestem absolwentką Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, gdzie skończyłam pedagogikę resocjalizacyjną oraz opiekuńczo- wychowawczą. Kolejnym krokiem w zdobywaniu wykształcenia było podjęcie studiów magisterskich na kierunku logopedia w Wyższej Szkole Nauk Społecznych w Warszawie. Ukończyłam również studia podyplomowe: oligofrenopedagogika oraz neurologopedia. Jestem także terapeutą integracji sensorycznej. Wybrałam pracę z dziećmi, bo nie ma nic cenniejszego jak ich uśmiech, daje to także dużo satysfakcji i radości, szczególnie wtedy kiedy widzimy jak dzieci każdego dnia zmieniają się i odkrywają przed nami swoje ukryte głęboko możliwości, umiejętności. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując  w warszawskich szkołach specjalnych, a także w państwowych oraz prywatnych poradniach.

Kinga Szulimska

Ukończyłam Akademię Pedagogiki Specjalnej na kierunku pedagogika specjalna o specjalności tyflopedagogika. Liczne kursy kwalifikacyjne i doskonalące, w tym w zakresie oligofrenopedagogiki, umożliwiają mi wspieranie moich podopiecznych w poznawaniu świata. Praca z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi sprawia mi ogromną satysfakcję i przyjemność już od 11 lat. Rozwijam swoje umiejętności terapeutyczne w zakresie terapii widzenia w pracy z dziećmi w różnym wieku ukazując uroki najbliższego otoczenia. Poszukuję i doskonalę swoje możliwości szczególnie w zakresie pracy z dziećmi z korowym uszkodzeniem widzenia. Mój bagaż doświadczeń gromadzę poprzez  pracę edukacyjno-wychowawczą w klasie. Jako wychowawca klasy staram się przygotować moich podopiecznych do samodzielnego życia, odkrywania nieznanego, poszerzania i rozwijania pasji życiowych.

Magdalena Szczepańska

Jestem absolwentką fizjoterapii na Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie. Od początku kształcenia wiedziałam, że chcę pomagać najmłodszym. Praktyki odbywałam w placówkach specjalizujących się w rehabilitacji dzieci. Stale staram się poszerzać swoją wiedzę i umiejętności w tym zakresie.

Ukończyłam kursy i szkolenia:

– Kurs podstawowy koncepcji PNF,

– Kurs specjalistyczny PNF w pediatrii

– Rehabilitacja w zaburzeniach rozwojowych niemowląt w wieku 0 -12 miesięcy.

Bardzo dobrze czuję się w towarzystwie dzieci, a obserwacja postępów i pokonywanych przez Nie trudności przynosi mi ogromną radość i satysfakcję

Maria Domańska

Jestem studentką Pedagogiki specjalnej na specjalizacji Niepełnosprawni intelektualnie z tyflopedagogiką. Kierunek ten wybrałam z pasji. Mam duże doświadczenie w pracy z dziećmi, a dzięki mojej siostrze z zespołem Downa odkryłam magię dzieci o specjalnych potrzebach. Odbyłam szkolenie “Wprowadzenie Komunikacji Alternatywnej i Wspomagającej u osób z wieloraką niepełnosprawnością” poziom I i II.

 

W dziecku staram się dostrzec jego mocne strony i umiejętności. Nie ma dla mnie rzeczy niemożliwych. Każdy młody człowiek to dla mnie nowa bajka, nowy świat, który bardzo chcę poznać. Gdy pierwszy raz przyszłam do Ooniverka to zakochałam się od pierwszego wejrzenia. Dzięki temu miejscu oraz masie wyspecjalizowanych terapeutów mogę wiele się nauczyć, a także wykorzystywać już nabytą wiedzę i umiejętności.

Paulina Gularska – Misiak

Całe moje życie wypełnia od zawsze pasja tworzenia i chęć przekazywania innym pozytywnej energii.  Na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie ukończyłam studia licencjackie (Arteterapia w zakresie sztuk plastycznych),  magisterskie (Pedagogika specjalna) oraz podyplomowe (Grafika Komputerowa i Multimedialna). W międzyczasie ukończyłam również certyfikowany kurs „Trener w Oświacie” i szkoliłam nauczycieli wychowania przedszkolnego w zakresie nietypowych i nieszablonowych technik plastycznych w pracy z dziećmi, rozwijania twórczego myślenia i metod aktywizujących, a także z zakresu arteterapii.  Żeby nie było nudno napisałam parę przewodników metodycznych dla tychże nauczycieli i zaczęłam szyć zabawki 😉 Odkąd stanowię część Ooniwerkowej rodziny staram się dokształcać i zdobywać nowe doświadczenia w pracy z dziećmi ze sprzężoną niepełnosprawnością. Do mojego życia zawodowego bardzo wiele wniosły warsztaty prowadzone przez Panią Monikę Jeżyk (I i II stopień ) z zakresu Alternatywnej Komunikacji z osobami z niepełnosprawnością sprzężoną, oraz Pana Jacka Kielina „Jak konstruować program pracy i jak pokonywać trudności w terapii dzieci wielorako niepełnosprawnych”.

 

Prywatnie żona męża, matka wariatka prawie 4-letniej dziewczynki, literożerca i trochę leniuch J

Zuzanna Rokicka

Jestem jedną z Ooniwerkowych cioć. Zostałam nią z potrzeby serca oraz pasji do ludzi tych małych i tych dużych. W atmosferze akceptacji, szacunku i bezpieczeństwa wspieram naszych podopiecznych w zmaganiach z wyzwaniami i jakie stawia przed nimi codzienne funkcjonowanie.

 

W Ooniwerku pracuję z dziećmi, ale poza tym zajmuję się pracą z rodzicami. Jestem coachem rodzicielskim i tak jak nasze dzieciaki wspieram również rodziców.

 

Obie aktywności przeplatają się ze sobą sprawiając, że lepiej rozumiem potrzeby obu stron i tym samym łatwiej mi sprostać codziennym obowiązkom.

 

Praca w Ooniwerku daje mi poczucie, że każdy wysiłek przynosi wymierną korzyść dla naszych podopiecznych. Czynione postępy oraz wdzięczne i uśmiechnięte buzie są dla mnie najlepszą nagrodą. DAWAĆ to DOSTAWAĆ.

Julia Cieńkowska

Julia Cieńkowska  Psycholog, logopeda w trakcie studiów neurologopedycznych.  Ukończyłam studia magisterskie psychologiczne na SWPS, a także Pomagisterskie Studium Logopedyczne na SWPS Uniwersytecie Humanistyczno- Społecznym.  Obecnie studiuję także Neurologopedię na SWPS Uniwersytecie Humanistyczno- Społecznym  i Przygotowanie Pedagogiczne na SWPW.  Odbyłam wiele praktyk logopedycznych w warszawskich przedszkolach specjalnych, szkołach, poradniach specjalistycznych, szpitalach i gabinetach prywatnych. Uwielbiam pracę z dziećmi, gdzie mam możliwość wykorzystywać zdobytą wiedzę i  pogłębiać doświadczenie.  W trosce o wysoki standard prowadzonej terapii podnoszę swoje kwalifikacje biorąc udział w szkoleniach poświęconych tematyce logopedycznej.  Wykształcenie, które zdobyłam pozwala mi wybierać metody terapii indywidualnie dobrane do potrzeb każdego dziecka.  Praca logopedyczna z dziećmi obejmuje diagnozę i terapię:  – opóźnionego rozwoju mowy, – dysleksji, – niepłynności mowy, – afazji, – alalii.  Praca obejmuje również:  -usprawnianie pracy apartu artykulacyjnego,  – rozwijanie percepcji słuchowej, -pracę z torem oddychania i torem oddechowym, -terapię ręki, -masaż logopedyczny, – terapia dysfagii, – rozwój psychoruchowy dzieci

Ilona Andrzejewska

Terapeuta Integracji Sensorycznej.

Nazywam się Ilona Andrzejewska i jestem Ooniwerkowym terapeutą Integracji Sensorycznej . Ukończyłam również oligofrenopedagogikę, terapię ręki oraz 3stopniowy kurs terapii behawioralnej, dzięki czemu mogę wspomagać naszych podopiecznych na różnych płaszczyznach. Obecnie jestem studentką Uczelni Społeczno Medycznej w Warszawie na kierunku logopedia. Praca z dziećmi jest dla mnie nie tylko wielką przygodą i miłością , ale również cenną lekcją. Każdego dnia Ooniwerkowicze uczą mnie kreatywności i radości z życia, niezależnie od trudności jakie stawia nam na drodze.

Monika Kałasz

Pedagog specjalny.

Cześć nazywam się Monika. Jestem absolwentką Pedagogiki Specialnej im. MARII Grzegorzewskiej. Moja specjalizacja to resocjalizacja penitenciarna, dość wcześnie  dzięki doświadczeniu pracy z dziećmi, odkryłam że praca z nimi przynosi mi satysfakcję i radość i to właśnie na nich pragnę skupić swoją uwagę związaną z pracą pedagoga. Przez wiele lat wspierałam w opiece i edukacji  dzieci z rodzin podopiecznych fundacji dla bezdomnych. Na co dzień jestem mamą dwójki dzieci. Uwielbiam sport, przez 4 lata trenowałam siłowo, zimą jeżdżę na nartach a w pozostałych porach roku dużo biegam a jak mam tylko okazję to słucham muzykę i tańczę. Uwielbiam wywoływać uśmiech na twarzach moich bliskich i nie ukrywam że czasem robię to podstępem za sprawą domowych wypieków 🙂. Tak czy inaczej mam ogromną nadzieję, że u dzieci z Ooniwerka też uda mi się ujrzeć uśmiech również i za moją zasługą :))

mgr Emilia Płukis-Cegiełka

Psycholog, terapeuta, terapeuta ręki, terapeuta Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, diagnosta, w trakcie studiów podyplomowych z oligofrenopedagogiki.

Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywałam poprzez pracę w przedszkolach integracyjnych oraz terapeutycznych a także w żłobkach, klubach malucha, poradniach psychologiczno – pedagogicznych, szkole.

Od 9 lat zajmuje się głównie terapią oraz diagnozą dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu, niepełnosprawnością intelektualną, sprzężoną, problemami emocjonalnymi.

Moja praca daje mi ogrom radości, jest moją pasją. Każdy uśmiech, każdy maleńki krok do przodu wykonany przez Dziecko daje mi niesamowitą satysfakcję. W swojej pracy wspieram również Rodziców jest to dla mnie ważny obszar. Bezpieczna, bliska relacja między Rodzicem a Dzieckiem jest ogromnym zasobem i podstawą do rozwoju. Bazuję na relacji, więzi, szacunku oraz mocnych stronach dziecka. Bliskie jest mi podejście systemowe.

Ukończyłam:

  • Szkolenie Trening Umiejętności Społecznych
  • Szkolenie Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży CBT
  • Szkolenie TSR ,,Dam Radę’’, ,,Kid’s Skills’’
  • Szkolenie PECS – komunikacja alternatywna i wspomagająca I stopień;
  • Szkolenie ,,Terapia i edukacja dzieci z autyzmem’’(Fundacja Synapsis);
  • Szkolenie ,,Terapia Ręki’’ I i II stopień – Certyfikowany Terapeuta Ręki – praca z dzieckiem z głębszą niepełnosprawnością;
  • Szkolenie z Metody Dobrego Startu profesor Marty Bogdanowicz;
  • Szkolenie z Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne ukończony 1 stopień;
  • Szkolenie z Kinezjologii Edukacyjnej Carla Denisona ukończone 2 stopnie;
  • Szkolenie z muzykoterapii;
  • Szkolenie z arteterapii dla dzieci;
  • Odbywała roczny staż terapeutyczny w Fundacji Synapsis przygotowujący do pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu.

mgr Patrycja Gościcka

Witam, mam na imię Patrycja.

Jestem magistrem psychologii o specjalności- psychologia kliniczna dzieci i dorosłych.

Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywałam między innymi w Środowiskowym Ognisku Wychowawczym Towarzystwa Przyjaciół Dzieci.

Ooniwerek zaskoczył mnie kolorem, pozytywną energią i uśmiechem, a praca w tym miejscu pozwala mi na codzienne doskonalenie swoich umiejętności i warsztatu. 

Prywatnie jestem szczęśliwą mamą  przedszkolaka. Bardzo lubię muzykowanie- hobbystycznie gram na gitarze i keyboard, czasami coś zaśpiewam ☺

mgr Magdalena Szczepańska

Kursy:
* Terapia neurorozwojowa NDT – Bobath
* Stopa – najnowsze badania i terapie z Beverly Cusick
* Wprowadzanie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością, stopień I
* Szkolenie z doboru i dostosowania wkładek dynamicznych IGLI
*Studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki

mgr Magdalena Czajkowska

„Nie bądź zawstydzony swoją wrażliwością. 

Ona przyniosła ci wiele bogactw. 

Widzisz to, czego inni nie mogą zobaczyć. Czujesz to, czego inni wstydzą się czuć.”

Cyt. Jeff Foster

Tym cytatem rozpoczynam charakterystykę mojej osoby, gdyż wrażliwość to moja podstawowa cecha charakteru. Kiedyś uważałam ją za wadę, ale może rzeczywiście nie ma się czego wstydzić?

Nazywam się Magda Czajkowska, jestem fizjoterapeutką z pasji nie  tylko z zawodu. Jako absolwentka Akademii Medycznej w Warszawie już na studiach odbyłam wiele praktyk i staży w placówkach specjalizujących się w rehabilitacji neurologicznej, ortopedycznej oraz dziecięcej. Po studiach pracowałam w  kilku przychodniach publicznej i niepublicznej służby zdrowia, a nawet w domu opieki. Pracuję z dziećmi i osobami dorosłymi. Moją specjalnością jest terapia: 

– bólów kręgosłupa i stawów obwodowych;

– korekcyjna wad postawy i stóp u dzieci;

– w uszkodzeniach Ośrodkowego Układu Nerwowego

oraz 

– masaż refleksologiczny twarzy i głowy;

– masaż refleksologiczny stóp;

– terapia manualna w modelu holistycznym;

– terapia Bowena. 

By lepiej pomagać innym stale podnoszę kwalifikacje na licznych szkoleniach (PNF, Bobath dla dorosłych, kursy masażu, kursy terapii manualnej). 

Refleksologia stanowi doskonałe uzupełnienie warsztatu mojej pracy, gdyż traktuje człowieka całościowo oraz bazuje na dużej możliwości organizmu do samonaprawy, do przywracania równowagi ustroju. Jest to metoda, która z powodzeniem stosowana jest od starożytności.

Prywatnie jestem mamą dwójki dzieci. Bardzo lubię wycieczki rowerowe, podróże i pływanie. Moją pasją od dziecięcych lat jest taniec i dobra książka, a od niedawna joga. Na człowieka patrzę holistycznie. Lubię obserwować ludzi. Interesuję się Tradycyjną Medycyną Chińską i uwielbiam podejmować nowe wyzwania.

mgr Beata Kamińska

Absolwentka Akademii Pedagogiki specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie. Z wykształcenia pedagog specjalny oraz terapeuta zajęciowy. Moje ponad 20 letnie doświadczenie, liczne kursy i praca w różnych placówkach m.in. Ośrodek Wsparcia, ŚDS, przedszkole terapeutyczne dla dzieci autystycznych pozwolą mi dostosować odpowiednią metodę, technikę oraz plan pracy do indywidualnych potrzeb dziecka. Dużą satysfakcję w pracy z podopiecznymi dawały mi zajęcia z teatroterapii, zwłaszcza teatr cieni. Moim małym sukcesem był występ na profesjonalnej scenie z przedstawieniem ,, Igraszki z diabłem” w mojej reżyserii. W mojej pracy staram kierować się słowami J. Korczaka: cyt. „ Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie- naucz. Jeśli nie wie- wytłumacz. Jeśli nie może- pomóż” Prywatnie mogę bez problemu sama skręcić szafę, pomalować ścianę itp. Uwielbiam jeździć autem- koło też wymienię. Relaksuję się przy dobrym filmie i sztuce teatralnej, a moją nową pasją jest renowacja mebli. Od 6 m-cy „mam bzika” na punkcie mojej ślicznej wnusi Lilianki.

mgr Katarzyna Bulak

Witajcie! To ja Ciocia Kasia.

Pracę z dziećmi rozpoczęłam będąc studentką Akademii Pedagogiki Specjalnej. Przygoda ta trwa już przeszło 16 lat. Jestem szczęściarą ponieważ wykonuję zawód, który jest jednocześnie moją pasją. Wiem jak ważne jest samodoskonalenie zawodowe dlatego nieustannie pogłębiam wiedzę z zakresu pedagogiki. Posiadam dwustopniowy kurs  Wprowadzenie AAC u osób z wieloraka niepełnosprawnością prowadzony przez Monikę Jerzyk oraz kurs specjalistyczny dotyczący Oddziaływań wspierających umiejętności komunikowania się osób z głęboką wieloraką  niepełnosprawnością na poziomie przedsymbolicznym, nieintencjonalnym prowadzony również przez Monikę Jerzyk. Ukończyłam  również kurs Jak pracować niedyrektywne z dzieckiem niepełnosprawnym? zorganizowanym przez Jacka Kielina. Uczestniczyłam w warsztatach Marceliny Przeździęk dotyczących Karmienia terapeutycznego dzieci z wyzwaniami rozwojowymi. Już niedługo będę certyfikowanym trenerem EDUSENSORYKI.

Prywatnie uwielbiam podróże po Polsce i nałogowo słucham muzyki.

mgr Michalina Klebba

‌Mam na imię Michalina. Jestem studentką psychologii na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego, ukończyłam też rok pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej. Od zawsze fascynował mnie CZŁOWIEK. Przez wolontariaty i pracę zawodową zdobywałam doświadczenia w pracy z ludźmi w różnych etapach ich życia. Uczęszczałam na wolontariat do Interwencyjnego Ośrodka Preadopcyjnego, gdzie opiekowałam się dziećmi od ich pierwszych dni. Miałam przyjemność pracować też z dziećmi w wieku szkolnym oraz młodzieżą. Byłam opiekunką Osób starszych i chorych, którym zostawiłam część swojego serca, wiele dało mi również doświadczenie hospicyjne. Uważam, że rozwój jest dostępny dla wszystkich, na każdym etapie życia, trzeba tylko odkryć “przestrzenie wzrostu” i stworzyć atmosferę, w której coraz bardziej i piękniej “chce się żyć” 🙂.