Efektem coraz prężniej rozwijających się placówek terapeutycznych fundacji KOOCHAM – szkoły i przedszkola, była potrzeba rozszerzenia naszej działalności o kolejne obszary wsparcia. Potrzebę przekształciliśmy w działanie, które doprowadziło do otwarcia we wrześniu 2018 roku Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej OONIWEREK.
Poradnia została utworzona z myślą o zaoferowaniu Państwu kompleksowych działań mających na celu wszechstronne wspieranie rozwoju dzieci z opóźnieniami rozwojowymi, specyficznymi trudnościami w uczeniu się czy różnego rodzaju stopniem i rodzajem niepełnosprawności. Na terenie naszej placówki realizujemy zajęcia w ramach programu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka. Naszym priorytetem jest dobranie terapii odpowiadającej potrzebom dziecka i zaleceniom zawartym w orzeczeniu o potrzebie WWR.
Specjalizujemy się w diagnozie i kompleksowej terapii dzieci z różnego rodzaju opóźnieniami i dysfunkcjami w procesie rozwoju. Posiadamy szerokie doświadczenie w diagnozie i terapii dzieci ze wszystkimi stopniami i rodzajami niepełnosprawności. Nasz zespół tworzą doświadczeni, wysoko wyspecjalizowani terapeuci m.in.: logopeda, tyflopedagog, terapeuta integracji sensorycznej, rehabilitant, psycholog, pedagodzy specjalni, terapeuta AAC. To tylko niektóre spośród oferowanych przez nas profesjonalnych form terapii, a także szeroko rozumianej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna OONIWEREK to miejsce, w którym pod opieką specjalistów są nie tylko dzieci, ale również ich rodzice. Stwarzamy możliwość indywidualnej i grupowej formy wsparcia dla rodziców dzieci z niepełnosprawnościami. Dzielimy się swoją wiedzą i doświadczeniem podczas konsultacji, uczymy prawidłowego wykonywania ćwiczeń z dzieckiem – tak, by zalecenia mogły być realizowane również w warunkach domowych.
Zadania realizowane przez poradnię to:
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się ze szczegółową ofertą poradni.
Komunikacja alternatywna i wspomagająca (AAC) to grupa metod, które umożliwiają osobom niemówiącym lub mówiącym w sposób niefunkcjonalny dla komunikacji porozumiewać się z otoczeniem. AAC obejmuje wszelkie metody komunikowania się, w których wykorzystywane są znaki niewerbalne: odczytywanie sygnałów z ciała, znaki na ciele, gesty, znaki graficzne (obrazki, piktogramy, symbole), symbole przestrzenno-dotykowe, konkrety, aplikacje itp. Jej celem jest umożliwienie bądź ułatwienie porozumiewania się osobom z zaburzeniami mowy. Terapia w komunikacji pozawerbalnej (komunikacja alternatywna i wspomagająca) ma na celu:
Terapia ręki to usprawnienie małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców. Podczas zajęć, najpierw pracujemy nad prawidłową postawą ciała, napięciem mięśniowym i pracą całej kończyny górnej, a dopiero w kolejnych etapach, nad przygotowaniem dłoni do wykonywania precyzyjnych ruchów. Celem terapii jest m.in: poprawa postawy ciała, poprawa sprawności ruchowej całej kończyny górnej, udoskonalenie sprawności manipulacyjnej ręki, nauka i doskonalenie prawidłowego chwytu, doskonalenie umiejętności pisania, poprawa koncentracji.
W zakresie terapii pedagogicznej terapeuta korzysta z wielu metod, by zapewnić dziecku najbardziej optymalne warunki rozwoju dostosowane do jego potrzeb i możliwości. Szczegółowy zakres prac w ramach oferty pedagogicznej to przede wszystkim:
Terapia integracji sensorycznej ma postać ukierunkowanej zabawy, w której dziecko chętnie uczestniczy, ponieważ zajęcia mają charakter podążający. Dodatkowo terapeuta, korzysta ze sprzętu takiego jak huśtawki, hamaki, piłki, trampoliny, co dodatkowo potęguje atrakcyjność zajęć w oczach dziecka. Podczas terapii nie uczy się dzieci konkretnych umiejętności. Cel terapii skoncentrowany jest na poprawie integracji pomiędzy zmysłami w układzie nerwowym. W pracy tą metodą terapeuta stymuluje zmysły dziecka oraz usprawnia takie zakresy jak np. : motoryka mała, motoryka duża, koordynacja wzrokowo-ruchowa, rozwój mowy.
Muzykoterapia to proces terapeutyczny wykorzystujący muzykę, jej elementy (rytm, melodia, tempo, brzmienia) w celu wspierania całościowego rozwoju każdego człowieka.
W ramach zajęć wykorzystujemy muzykę aktywną, która opiera się na improwizowaniu, śpiewaniu i graniu piosenek, tworzeniu piosenek oraz słuchaniu, naśladowaniu.
SI
DIAGNOZA SI – 450,00 ZŁ
KONSULTACJA SI – 150,00 ZŁ
ZAJĘCIA SI (50 MIN) – 150,00ZŁ
LOGOPEDIA
DIAGNOZA LOGOPEDYCZNA – 200,00 ZŁ
OPINIA LOGOPEDYCZNA – 200 ZŁ
KONSULTACJA LOGOPEDYCZNA – 150 ZŁ
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE (50 MIN) – 150,00ZŁ
PSYCHOLOGIA
KONSULTACJA PSYCHOLOGICZNA – 150 ZŁ
OPINIA PSYCHOLOGICZNA – 200 ZŁ
BADANIE TESTEM BINET – 250 ZŁ
ZAJĘCIA Z PSYCHOLOGIEM (50 MIN) – 150,00ZŁ (WYWIAD – 150 ZŁ)
DIADA TERAPEUTYCZNA (2 DZIECI) – 100 ZŁ
TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH –TUS – 90 ZŁ (12 ZAJĘĆ – 1080 ZŁ)
DORADZTWO ZAWODOWE – 100 ZŁ
COACHING KARIERY – 250 ZŁ
COACHING LIVE – 300 ZŁ
FIZJOTERAPIA
BADANIE DLA POTRZEB FIZJOTERAPII – 150,00 ZŁ
ZAJĘCIA REHABILITACYJNE (50 MIN) – 150,00
MASAŻ SHANTALA ( WARSZTATY DLA RIODZICÓW) – 150 ZŁ
USTAWIENIE KRĘGOSŁUPA /CHIROPRAKTYKA (30 MIN) -120 ZŁ
TERAPIA MANUALNA (30 MIN) – 120 ZŁ
TAPING (1 APLIKACJA) – 20 ZŁ
REHABILITACJA NEUROLOGICZNA (30 MIN) – 140 ZŁ
MASAŻ KLASYCZNY (30 MIN) – 100 ZŁ
KONSULTACJA FIZJOTERAPEUTYCZNA (WADY POSTAWY) – 150 ZŁ
PEDAGOGIKA
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA – 150,00 ZŁ
ZAJĘCIA PEDAGOGICZNE (50 MIN) – 150,00ZŁ
TRENING FUNKCJI POZNAWCZYCH – 150 ZŁ
TERAPIA ZAJĘCIOWA – 150 ZŁ
ZAJĘCIA REAWLIDACYJNE – 150 ZŁ
BAJKOTERAPIA – 150 ZŁ
EDUSENSORYKA – 150 ZŁ
TERAPIA WIDZENIA (50 MIN) – 150ZŁ
TERAPIA AAC (50 MIN) – 150 ZŁ
TERAPII RĘKI (50 MIN)- 150,00ZŁ
BIOFEEDBACK BADANIE DIAGNOSTYCZNE – 600ZŁ, TRENING – 150 ZŁ
KUCHCIKOWO WARSZTATY KULINARNE – 60 ZŁ
PILATES ZAJĘCIA RUCHOWE – 60 ZŁ