PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA OONIWEREK

Efektem coraz prężniej rozwijających się placówek terapeutycznych fundacji KOOCHAM –  szkoły i przedszkola, była potrzeba rozszerzenia naszej działalności o kolejne obszary wsparcia. Potrzebę przekształciliśmy w działanie, które doprowadziło do otwarcia we wrześniu 2018 roku Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej OONIWEREK.

 

Poradnia została utworzona z myślą o  zaoferowaniu Państwu kompleksowych  działań mających na celu wszechstronne wspieranie rozwoju dzieci z opóźnieniami rozwojowymi, specyficznymi trudnościami w uczeniu się czy różnego rodzaju stopniem i rodzajem niepełnosprawności. Na terenie naszej placówki realizujemy zajęcia w ramach  programu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka. Naszym priorytetem jest dobranie terapii odpowiadającej potrzebom dziecka i zaleceniom zawartym w orzeczeniu o potrzebie WWR.

 

Specjalizujemy się w diagnozie i kompleksowej terapii dzieci z różnego rodzaju  opóźnieniami i dysfunkcjami w procesie rozwoju. Posiadamy szerokie doświadczenie w diagnozie i terapii dzieci ze wszystkimi stopniami i rodzajami niepełnosprawności. Nasz zespół tworzą doświadczeni, wysoko wyspecjalizowani terapeuci m.in.: logopeda, tyflopedagog, terapeuta integracji sensorycznej, rehabilitant, psycholog, pedagodzy specjalni, terapeuta AAC. To tylko niektóre spośród oferowanych przez nas profesjonalnych form terapii, a także szeroko rozumianej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

 

Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna OONIWEREK to miejsce, w którym pod opieką specjalistów są nie tylko dzieci, ale również ich rodzice. Stwarzamy możliwość indywidualnej i grupowej formy wsparcia dla rodziców dzieci z niepełnosprawnościami. Dzielimy się swoją wiedzą i doświadczeniem podczas konsultacji, uczymy prawidłowego wykonywania ćwiczeń z dzieckiem – tak, by zalecenia mogły być realizowane również w warunkach domowych.

 

Zadania realizowane przez poradnię to:

  • diagnozowanie: dokonujemy  m.in. diagnoz logopedycznych, pedagogicznych, psychologicznych, zaburzeń integracji sensorycznej.
  • opiniowanie: na wniosek rodzica wydajemy opinie dotyczące poziomu funkcjonowania dziecka, jego słabych i mocnych stron, a także zaleceń do realizacji.
  • poradnictwo i konsultacje; w ramach tego obszaru naszej działalności nie tylko rodzice, ale i nauczyciele czy pedagodzy pracujący z dzieckiem mogą uzyskać dla siebie wsparcie a także cenne wskazówki dotyczące poziomu funkcjonowania dziecka i współpracy z nim.
  • działalność informacyjno-szkoleniowa: uczymy rodziców i nauczycieli  jak posługiwać się alternatywnymi metodami komunikacji, jak pracować z uczniem z niepełnosprawnością, czy jak radzić sobie z własnymi emocjami w sytuacji kryzysu.

 

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się ze szczegółową ofertą poradni.

TERAPIA PSYCHOLOGICZNA

Terapia  psychologiczna dzieci i młodzieży:

  • agresja, impulsywność, niecierpliwość, nadpobudliwość,
  • wycofanie i nieśmiałość, wewnętrzny niepokój,
  • zmienność nastroju,
  • myśli i próby samobójcze,
  • trudności w nauce, problemy z koncentracją uwagi, fobie szkolne,
  • trudności związane z zaburzeniami rozwoju.

Diagnoza psychologiczna:

  • Diagnoza poziomu inteligencji.
  • Skala Samooceny.
  • Skala Przywiązania.
  • Diagnoza Osobowości Stresowej.

Warsztaty dla nauczycieli i pedagogów:

  • Porozumienie ponad podziałami – efektywna komunikacja  na linii nauczyciel – rodzic.
  • Profilaktyka zachowań agresywnych i autoagresywnych u uczniów.
  • Doskonalenie technik efektywnej rozmowy z uczniami.

Pomoc Psychologiczna  dla rodziców:

  • grupa wsparcia dla rodziców dzieci z niepełnosprawnością,
  • grupa wsparcia dla rodziców dzieci przedszkolnych,
  • grupa wsparcia dla rodziców dzieci szkolnych,
  • grupa wsparcia dla rodziców dzieci nastoletnich,
  • warsztaty z zakresu pozytywnej komunikacji z dzieckiem,
  • poradnictwo i konsultacje dla rodziców,
  • wsparcie w kryzysie,
  • pomoc w tworzeniu systemów motywacyjnych.

FIZJOTERAPIA

Rehabilitacja neurorozwojowa dzieci i niemowląt:

  • uszkodzenie OUN,
  • asymetria ułożeniowa,
  • obniżone lub wzmożone napięcie mięśniowe,
  • opóźnienie rozwoju psychoruchowego,
  • porażenie splotu barkowego.

Rehabilitacja układu ruchu:

  • wady postawy (skoliozy, plecy okrągłe, plecy płaskie),
  • wady stóp ( stopy płasko – koślawe, szpotawe, końsko – szpotawe itp.),
  • zaburzenia osi kończyny ( koślawość, szpotawość),
  • zaburzenia strukturalne (np. dysplazje).

TERAPIA LOGOPEDYCZNA

Oferta skierowana do dzieci zdrowych zapewniająca:

  • diagnozę logopedyczną,
  • praca z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy,
  • praca z dziećmi z zaburzeniami rozwoju mowy (dyslalia),
  • terapia problemów z płynnością mowy (jąkaniem),
  • ćwiczenia słuchu fonematycznego,
  • stymulowanie rozwoju mowy u małych dzieci,
  • ćwiczenia dla dzieci z problemami z koordynacją z koncentracją i uwagą

Terapia skierowana do dzieci z zaburzeniami neurologicznymi zapewniająca:

  • pracę z obniżonym/wzmożonym napięciem mięśniowym,
  • pracę nad prawidłowym torem oddychania/ połykania,
  • rozwój mowy biernej dziecka- rozumienie mowy,
  • wspomaganie rozwoju mowy czynnej,
  • trening słuchu fonematycznego,
  • zdobywanie kolejnych etapów w rozwoju dziecka,
  • masaż logopedyczny usprawniający pracę mięśni, pobudzający krążenie oraz dostarczający dziecku potrzebnych bodźców,
  • doradztwo w sprawie karmienia dzieci z dysfagią,
  • wprowadzenie komunikacji alternatywnej.

Terapia Komunikacji Alternatywnej i wspomagającej

Komunikacja alternatywna i wspomagająca (AAC) to grupa metod, które umożliwiają osobom niemówiącym lub mówiącym w sposób niefunkcjonalny dla komunikacji porozumiewać się z otoczeniem. AAC obejmuje wszelkie metody komunikowania się, w których wykorzystywane są znaki niewerbalne: odczytywanie sygnałów z ciała, znaki na ciele, gesty, znaki graficzne (obrazki, piktogramy, symbole), symbole przestrzenno-dotykowe, konkrety, aplikacje itp. Jej celem jest umożliwienie bądź ułatwienie porozumiewania się osobom z  zaburzeniami mowy. Terapia w komunikacji pozawerbalnej (komunikacja alternatywna i wspomagająca) ma na celu:

  • Stworzenie Indywidualnego systemu komunikacyjnego.
  • Stworzenie narzędzi komunikacyjnych ( symboli 3-D, tablic komunikacyjnych, segregatorów, książek itd.).
  • Wprowadzenie metod i strategii komunikacji z użytkownikiem.
  • Funkcjonalne posługiwanie się narzędziami, aby zostać zrozumianym przez otoczenie.
  • Rozwijania kompetencji komunikacyjnych.
  • Rozwijania słownika czynnego i biernego.
  • Doskonalenia umiejętności werbalizowania swoich myśli.
  • Usprawniania wymowy.
  • Rozwijania kompetencji społecznych.

TERAPIA RĘKI

Terapia ręki to usprawnienie małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców. Podczas zajęć, najpierw pracujemy nad prawidłową postawą ciała, napięciem mięśniowym i pracą całej kończyny górnej, a dopiero w kolejnych etapach, nad przygotowaniem dłoni do wykonywania precyzyjnych ruchów. Celem terapii jest m.in: poprawa postawy ciała, poprawa sprawności ruchowej całej kończyny górnej, udoskonalenie sprawności manipulacyjnej ręki, nauka i doskonalenie prawidłowego chwytu, doskonalenie umiejętności pisania, poprawa koncentracji.

W ramach zajęć z Terapii Ręki oferujemy pomoc dla dzieci z:

  • problemami z zadaniami grafomotorycznymi i manualnymi,
  • zaburzeniami koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • Trudnościami z opanowaniem podstawowych umiejętności szkolnych z zakresu motoryki małej i dużej,
  • niechęć do wykonywania czynności manualnych, takich jak: rysowanie, malowanie, wycinanie, lepienie, nawlekanie, szycie,
  • trudności przy czynnościach samoobsługowych: ubieranie, zakładanie skarpetek, rękawiczek, sznurowanie butów, samodzielne jedzenie i picie,
  • obniżone lub wzmożone napięcia mięśniowe,
  • trudności w zabawach opartych na koordynacji oko-ręka,
  • wolne lub niedbałe, luz zbyt szybkie wykonywanie czynności wymagających dużej precyzji,
  • trudności z przetworzeniem bodźców sensorycznych,
  • nadwrażliwość dotykową na różnorodne faktury, formy, materiały,
  • potrzeba dostarczania sobie silnych bodźców dotykowych,
  • szybkie męczenie się podczas pisania, odrabiania lekcji, wykonywania różnego rodzaju zadań.

TERAPIA PEDAGOGICZNA

W zakresie terapii pedagogicznej terapeuta korzysta z wielu metod, by zapewnić dziecku najbardziej optymalne warunki rozwoju dostosowane do jego potrzeb i możliwości. Szczegółowy zakres prac w ramach oferty pedagogicznej to przede wszystkim:

  • Terapia   dziecka przejawiającego trudności i niepowodzenia w nauce.
  • Diagnozowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych, aktualnego funkcjonowania dziecka, określenie form pomocy pedagogicznej, formułowanie wskazań do pracy z dzieckiem w szkole i w domu.
  • Wsparcie dziecka z dysleksją.
  • Formułowanie wskazań do pracy terapeutycznej, opracowanie indywidualnych  planów terapeutycznych.
  • Terapia dzieci i młodzieży z  niepełnosprawnością.
  • Diagnoza, porady oraz zajęcia wspierające rozwój dziecka z  niepełnosprawnością opracowanie indywidualnych programów wszechstronnej stymulacji dziecka.
  • wspieranie opiekunów- rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów dziecka  z niepełnosprawnością.
  • Terapia dzieci z wadami wzroku.

INTEGRACJA SENSORYCZNA

Terapia integracji sensorycznej ma postać ukierunkowanej zabawy, w której dziecko chętnie uczestniczy, ponieważ zajęcia mają charakter podążający. Dodatkowo terapeuta, korzysta ze sprzętu takiego jak huśtawki, hamaki, piłki, trampoliny, co dodatkowo potęguje atrakcyjność zajęć  w oczach dziecka.  Podczas terapii nie uczy się dzieci konkretnych umiejętności. Cel terapii skoncentrowany jest  na poprawie integracji pomiędzy zmysłami w układzie nerwowym. W pracy tą metodą terapeuta stymuluje zmysły dziecka oraz usprawnia takie zakresy jak np. : motoryka mała, motoryka duża, koordynacja wzrokowo-ruchowa, rozwój mowy.

W ramach zajęć z Integracji Sensorycznej oferujemy pomoc dla dzieci z:

  • nadwrażliwością na bodźce sensoryczne,
  • zbyt małą wrażliwością na bodźce,
  • problemami z równowagą,
  • zachowaniami o charakterze agresywnym,
  • nadruchliwością,
  • opóźnieniami  rozwoju psychoruchowego,
  • wybrednością w jedzeniu.

Serdecznie zapraszamy na:

  • Diagnozę procesów integracji sensorycznej; 2- 3 spotkania plus opis diagnostyczny.
  • Terapię integracji sensorycznej.
  • Konsultacje.
  • Konsultacje zaburzeń samoregulacji dla dzieci poniżej 2 roku życia.

MUZYKOTERAPIA

Muzykoterapia to proces terapeutyczny wykorzystujący muzykę, jej elementy (rytm, melodia, tempo, brzmienia) w celu wspierania całościowego rozwoju każdego człowieka.

W ramach zajęć wykorzystujemy muzykę aktywną, która opiera się na improwizowaniu, śpiewaniu i graniu piosenek, tworzeniu piosenek oraz słuchaniu, naśladowaniu.

Celem terapii jest:

  • poprawa umiejętności naśladowania, skupienia, przetwarzania informacji;
  • rozwój komunikacji werbalnej i niewerbalnej (stosując przy tym odpowiednią i dostosowaną komunikację alternatywną);
  • rozwój społeczny, czyli inicjowanie, nawiązywanie relacji i ich podtrzymywanie w grupie;
  • wspieranie rozwoju emocjonalnego – związanego z wyrażaniem siebie, swoich negatywnych i pozytywnych emocji, radzenie sobie w sytuacjach stresowych, pełnych napięcia czy złości, ukazywanie możliwości rozładowania i rozwiązywania konfliktów;
  • usprawnianie motoryki małej oraz dużej – powiązanych z koordynacją ruchową, z prawidłową manipulacją.

CENNIK INDYWIDUALNYCH ZAJĘĆ TERAPEUTYCZNYCH

SI

DIAGNOZA SI – 300,00 ZŁ
KONSULTACJA SI – 120,00 ZŁ
ZAJĘCIA SI (50 MIN) – 100,00ZŁ

LOGOPEDIA

DIAGNOZA LOGOPEDYCZNA – 150,00 ZŁ
KONSULTACJA LOGOPEDYCZNA – 120 ZŁ
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE (50 MIN) – 100,00ZŁ

PSYCHOLOGIA

KONSULTACJA PSYCHOLOGICZNA – 120 ZŁ
BADANIE TESTEM PEPR – 200,00 ZŁ
BADANIE TESTEM BINET – 200 ZŁ
ZAJĘCIA Z PSYCHOLOGIEM (50 MIN) – 120,00ZŁ
DIADA TERAPEUTYCZNA (2 DZIECI) – 60 ZŁ
TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH –TUS (3 DZIECI) – 60 ZŁ
METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO W.SHERBORNE – MMR (50 MIN) – 60 ZŁ
TERAPIA SKONCENTROWANA NA ROZWIĄZANIACH – TSR (50 MIN) – 120 ZŁ

FIZJOTERAPIA

BADANIE DLA POTRZEB FIZJOTERAPII – 120,00 ZŁ
ZAJĘCIA REHABILITACYJNE (50 MIN) – 120,00